Szerző: Gálffy Csaba

2011. március 10. 16:16

Okosodnak a Gmail cimkéi

A Gmail Labs-ben már elérhető a levelezőrendszer új funkciója, a Smart Labels, amely négy új algoritmus szerint képes szelektálni az e-maileket.

Folytatja az automatizált e-mailek elleni küzdelmét a Gmail, a Priority Inbox után a Smart Labels érkezik a rengeteg körlevél és automatikusan kiküldött levél elleni harc mezejére. A Gmail eddig a különböző szűrők használatát javasolta az email-áradat kezelésére, az automatikusan generált e-mailek kiszűrésére azonban több tucat ilyen beállításra volt szüksége egy átlagos felhasználónak is.

A Smart Labels ezt a problémát oldja meg. Az e-mailek tartalmát, a címzettek számát és a feladót elemezve az algoritmus meg tud különböztetni négyféle alacsony értékű e-mailt, amelyekkel aztán tetszésünk szerint elbánhatunk. Az alapbeállítás szerint a "fórum" és "értesítés" típusú levelek csak címkét kapnak, de ugyanúgy jelennek meg mint azelőtt. A tömegben kiküldött és promóciós levelek azonban nem kerülnek be a bejövő postafiókba, hanem csak az összes levél és a saját címkéjük nézetében lesznek elérhetőek. Ezzel a lépéssel a Google gyakorlatilag a spam kategóriába sorolta ezeket a leveleket, a felhasználó szinte ugyanúgy, egyszerre ürítheti ezeket a nézeteket.

Szűrőevolúció

Az új okos címkék a Gmail eddig is létező szűrőmechanizmusát használják, itt lehet beállítani, hogy a négy kritériumrendszernek megfelelő levelekkel mit kezdjen a rendszer. A fejlődést az jelenti, hogy ezúttal nem csak feladókra vagy szövegben és tárgyban szereplő szavakra szűrhetünk, hanem az algoritmusokat használva mindezt együtt tehetjük meg. A szűrőalgoritmusok ugyanúgy működnek, mint az eddig használt szűrőfeltételek, így a kritériumoknak megfelelő levelekkel nekünk tetsző műveletet végezhetünk - a továbbküldéstől az azonnali törlésig.

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart?

Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Tapasztalaink szerint az új szűrők alapos tesztelésre szorulnak a jövőben, a magyar levelekkel sokszor nem tudott mit kezdeni a Smart Labels - a hírlevelek például az értesítések címkét kapták a "tömeges" (Bulk) helyett, de ide sorolt számos magánlevelet is a Gmail. A "fórumok" (Forums) algoritmusa sokkal jobban működött, a belső levelezőrendszer által generált leveleinket és a levelezőlistás e-maileket jó hatékonysággal találta meg. Hasonlóan jól működött az értesítések (Notifications) és promóciós (Promotions) szűrő is, az előbbi a banki tranzakciókra vagy a közösségi hálózatok által generált üzenetekre, az utóbbi pedig a különböző online boltok által rendszeresen küldött ajánlatokra szűr, szintén meglepően jó hatékonysággal.

"Kezdőknek"

A Gmail Labs funkcióinkubátorában bemutatkozó szolgáltatás várhatóan még sokat fejlődik a rendes bevezetés előtt, a szűrőket még nem használó felhasználók számára azonban már most ajánlott megoldás a bejövő postaláda tisztán tartására és áttekinthetőbbé tételére.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.

GEMINI

3

Licencelné az Apple a Google generatív MI modelljét

2024. március 18. 10:34

A Google Gemini hozná el a generatív képességeket az iPhone-okra, legalábbis már zajlanak az erről szóló tárgyalások. A részleteket egyelőre még nem véglegesítették a felek.