Szerző: Gálffy Csaba

2011. március 4. 16:49

Új profiloldalt készített a Google

Kirakóst játszik a Google, elemenként kerül helyre a keresőóriás közösségi hálózata. Most a Profiles oldal újult meg, könnyebben szerkeszthető és átláthatóbb lesz a felhasználók saját oldala.

Valamivel hangsúlyosabb lett a felhasználók profilképe, valamint új információkkal bővült a Google-felhasználók profiloldala. A profiles.google.com címen elérhető oldal eddig is összeszedte bekötött aktivitásainkat és személyre szabott nyilvános profiloldalként működött, a frissítéssel azonban mindez már egészen hasonlít egy Facebook-profilhoz.

Google Fal

Míg az előző verzió alapértelmezésben az általunk a Buzzban (Zümmön) megosztott tartalmakra vitt, az új profiloldal a személyes információkat tárja a látogató elé, a zümmös "fal" pedig átköltözött egy másik fülre. Ahogyan eddig is, az oldal bemutatja a városokat, ahol eddig éltünk, iskoláinkat és jelenlegi, valamint korábbi munkahelyeinket. Az adatok publikálása természetesen nem automatikus, mindezt nekünk kell bevinnünk a rendszerbe és expliciten publikussá tenni - az adataikért aggódók ezúttal nyugodtak lehetnek.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Profiles nevéhez méltóan a Google személyes profiloldal szolgáltatása, ahol bemutatkozhatunk az internet széles nyilvánosságának és barátainknak. Az oldalon több fokozatban tilthatjuk le az adatok megjelenítését, belépett barátaink számára és idegenek számára más-más információk jelennek meg. Bár a Google nem rendelkezik elterjedt közösségi hálózattal, a cég fejlesztései a közösségi háló létrehozását célozzák. Ebben az értelemben a Zümm a Google fala, a Profilok pedig a profiloldalnak felel meg - a Gmail és a Google Talk pedig a felhasználók közötti kommunikációt jeleníti meg. Bár a Google oldalain egész másképp folyik a tartalomfogyasztás, mint a Facebook-platformon, a különböző elszigetelt szolgáltatások között szép fokozatosan lebontja a falat a keresőóriás.

Másik közösség

Kérdéses természetesen, hogy hogyan fogadják ezt a felhasználók. Ugyanis amíg a Facebook esetében aktív felhasználói beleegyezéssel és részvétellel működik a megosztás és fogyasztás, a Google szétszórt szolgáltatásai között nem egyértelmű, hogy mikor van kapcsolat és mikor nincs. A Picasa, a Gtalk-Gmail, a Profilok, a Reader és a Zümm együttesen ugyan kiadja a Facebook funkcionalitását, az integrált felület hiánya és az elemek egymáshoz való viszonyának tisztázatlansága jelenleg erősen fékezi a Google erőfeszítéseit.

Az új profiloldalak még nem teljesen élesek, kilépve és újra bejelentkezve már a régi oldalra jutunk vissza. Az új dizájnt várhatóan fokozatosan aktiválja azokat a Google a felhasználók számára, a Google Appson keresztül regisztrált felhasználók számára pedig még később.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról