Szerző: Bodnár Ádám

2011. március 3. 12:57

Androidra építi autós fedélzeti rendszerét a Saab

A nemrégiben még a megszűnés határán egyensúlyozó, a GM halálos ölelését éppen csak elkerülő Saab autógyártó új fedélzeti infotainment rendszert vezet be, amelynek az alapját a Google Android szolgáltatja.

A héten zajló Genfi Autószalonon debütált IQon jóval több mint egy Androidra épülő navigációs és információs platform, a szokásos funkciók - zene- és videolejátszás, navigáció, internetelérés - mellett az egyedi fejlesztésű API-k segítségével még külső fejlesztők is elérhetik a jármű szenzorai által szolgáltatott adatokat és azokat saját alkalmazásaikban is felhasználhatják.

Saját alkalmazás-piactér

A Saab közleménye szerint az autó működésével és haladásával kapcsolatos több száz különféle információhoz lehet hozzáférni API-n keresztül, beleértve olyanokat mint a sebesség, a pozíció, a haladási irány, a kormányelfordulás szöge, a motor fordulatszáma, teljesítménye és nyomatéka, a külső és belső hőmérséklet, a légnyomás vagy akár a nap pillanatnyi helyzete. Ezen információk birtokában a fejlesztők egyedi alkalmazásokat hozhatnak létre, amelyeket elérhetővé tehetnek a Saab által működtetett, az IQon-hoz létrehozott alkalmazás-piactéren, ahonnan az autótulajdonosok megvásárolhatják azokat.

"A Saab IQonnal nincsenek az innovációnak korlátai" - mondta Johan Formgren, az IQon projekt vezetője. "Meghívjuk a globális Android közösséget, használják a képzeletüket és találékonyságukat." A feltöltött programokat a Saab természetesen szigorúan ellenőrzi, csak a jóváhagyott alkalmazások kerülhetnek be a piactérre.

Mindig korszerű marad

A nyílt megközelítéstől a Saab azt várja, az IQon egy dinamikusan fejlődő platformmá válik, a vásárlók pedig sokféle alkalmazásból válogathatnak, amelyekkel egyedivé tehetik autójukat, vagy akár kiegészíthetik a képességeit. Emellett a nyílt platformnak köszönhetően az autó fedélzeti rendszere a jármű teljes életciklusa alatt fejlődhet, frissülhet, új képességekkel és szolgáltatásokkal egészülhet ki, ami a mai autóknál egyelőre nem jellemző. "A jelenlegi autós rendszerek képességeit évekkel a piacra kerülés előtt fixálják és statikus marad" - vélekedett Formgren.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az IQon alapja egy 8 hüvelykes érintőképernyővel rendelkező beágyazott számítógép vezeték nélküli szélessávú modemmel, amely azonnal csatlakozik az internetre, ahogy a sofőr ráadja a gyújtást az autóra. Az IQon nem csak szórakoztató, hanem hasznos is, a platform a tervek szerint lehetővé teszi az autó távoli összekapcsolását a Saab szervizekkel vagy kereskedőkkel, akár távoli diagnosztika céljából, de időpontot is ezen keresztül lehet egyeztetni például egy kötelező felülvizsgálathoz.

"A mai vásárlók ugyanúgy online elérhetők szeretnének lenni az autóban, ahogy egyébként is" - mondja Formgren. "Az IQon ugyanazt a kényelmes kapcsolódás lehetőségét biztosítja mint az okostelefonjaik, miközben új, autóspecifikus alkalmazásokat és szolgáltatásokat nyújt." Az IQon elsőként a Genfi Autószalonon kiállított PhoeniX koncepcióautóban található meg, de a vállalat már éles bétatesztet is folytat néhány céges autóval.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról