Szerző: Bodnár Ádám

2011. január 26. 10:46

A mobilrészleg ismét veszteségbe rántotta az LG-t

Továbbra sem találja a ritmust a mobiltelefonok piacán az LG Electronics: az elektronikai vállalat a negyedik negyedévben hatalmas veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, ami a mobiltelefonokat gyártó divízió számlájára írható.

Az LG 2010 utolsó három hónapjában mindössze 30,6 millió mobiltelefont tudott eladni, 10 százalékkal kevesebbet mint 2009 végén, miközben a piac egésze szakértői becslések szerint stagnált. Az LG mobiltelefon-értékesítésből származó forgalma 15 százalékkal esett vissza egy év alatt, mivel a vállalat teljesen kiszorult a felső kategóriából. az egy készülékre jutó átlagos eladási ár 100 dollár alatt volt. A mobiltelefonos üzletág 3576 milliárd koreai won bevétel mellett 274 milliós üzemi veszteséget könyvelt el, ami rendre 3,2 milliárd és 245 millió amerikai dollárnak felel meg.

A nyilvánosságra hozott adatok alapján már megindult a fellendülés a mobilos részlegnél. A harmadik negyedévhez képest növekedett a profitabilitás, amely a vállalat szerint az Optimus One okostelefon európai és amerikai sikerére vezethető vissza. A készülékből 40 nap alatt fogyott 1 millió darab, amivel a vállalat történetének legsiekresebben rajtoló okostelefonja lett. 2011-ben az LG a nyereségtermelésre helyezi a hangsúlyt, ennek érdekében felső kategóriás, drága készülékekkel lép a piacra, például a CES-en is bemutatott Optimus 2X-szel, amely a világ első okostelefonja kétmagos processzorral. 2011-ben az Optimusok mellett tabletet is várhatunk az LG-től.

Az LG sokat vár az Optimus 2X-től

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A vállalat többi részlege stabil teljesítményt mutatott fel eközben, a szórakoztatóelektronikai divízió éves összehasonlításban 4,7 százalékkal növelte bevételét, a háztartási gépek forgalma 13 százalékkal, a légkondicionálóké pedig 50 százalékkal bővült. A szórakoztatóelektronikai üzletág elsősorban a lapostévéknek köszönheti jó teljesítményét, amelyekből rekordmennyiséget értékesített. A tévépiacon dúló kíméletlen árháború miatt a részleg 122 milliárd won veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.

Az LG Electronics csoportszinten 14,7 billió won mellett 256 miliárd won veszteséget ért el, ami 13,1 milliárd dollárnak és 229 millió dollárnak felel meg. Éves összehasonlításban a forgalom enyhén, 1,8 százalékkal bővült, miközben az eredmény 362 milliárd wonból (324 millió dollár) fordult veszteségbe.  Idén az LG 2300 milliárd wont költ tőkeberuházásra és 2500 milliárd wont kutatás-fejlesztésre, tavaly a vállalat összesen 3600 milliárdot költött erre a két területre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról