Szerző: Bodnár Ádám

2011. január 12. 16:05

Megduplázódik idén a mobil szélessávú előfizetések száma

2010-ben még csak félmilliárd, 2011 végére már 1 milliárd mobil szélessávú előfizető lesz a világon, négy év múlva pedig 3,8 milliárd, becsli az Ericsson.

2010 során a mobil szélessávú előfizetések száma világszinten meghaladta a félmilliárdot, az Ericsson becslései szerint ez a szám 2011 vége előtt meg fog duplázódni. 2011-ben a legtöbb új felhasználó várhatóan az ázsiai–csendes-óceáni térségben lesz, mintegy 400 millió, ezt követi Észak-Amerika és Nyugat-Európa, mindkettő több mint 200-200 millió új előfizetéssel. 2015-re a mobil szélessávú előfizetések száma eléri majd a 3,8 milliárdot, a felhasználók 95 százalék HSPA, CDMA vagy LTE hálózatot használ, becsli az Ericsson.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A mobil szélessáv elterjedésének motorja a hálózatok fejlődése mellett az olyan mobil eszközök terjedése mint amilyenek a notebookok, okostelefonok, tabletek. Ezeknek a tényezőknek köszönhetően a mobil adatforgalom is robbanásszerűen növekedik. A vállalat statisztikái azt mutatják, a globális mobil adatforgalom 2009 decemberében haladta meg először a hangforgalmat, egy tavaly augusztusi adat szerint pedig egy év alatt háromszorosára nőtt a mobil adatforgalom és a második negyedévben 225 petabájtot tett ki, pedig akkor a világon található mobil előfizetéseknek csak tizede volt szélessávú.

Az internethasználati és a médiafogyasztási szokások is megváltoznak a gyors hálózatok bevezetése, valamint a fejlett mobil eszközök, például az okostelefonok vagy tabletek elterjedésének következtében. A világ első kereskedelmi LTE hálózatát üzemeltető TeliaSonera ügyfelei körében végzett felmérés szerint körülbelül 23 százalékuk mostanra már többet néz online televíziót, és több mint 46 százalékuk gyakrabban szörföl a neten, amikor nincs otthon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról