Szerző: Koi Tamás

2011. január 4. 13:27

Soha nem fogyott még annyi tévé mint tavaly

Soha nem adtak el annyi televíziókészüléket mint tavaly, derül ki a DisplaySearch frissen kiadott statisztikáiból. A 3D helyett az okostévék jelenthetnek kitörést a gyártók számára.

A DisplaySearch becslései szerint tavaly összesen 247 millió tévékészüléket adtak el világszerte, 17 százalékkal többet mint 2009-ben. Az elemzőcég szerint a piac az LCD-technológia színre lépése óta eddig soha nem tapasztalt mértékben nőtt, jóllehet a csaknem 250 milliós értékesítési volumenbe az LCD-ken kívül a plazmatévék, sőt a régi, katódsugárcsöves készülékek is beletartoznak. Az LCD-készülékek körében egyre népszerűbbek a LED-háttérvilágítású típusok, de a plazmapanellel rendelkező tévék eladása is új lendületet vett tavaly.

Tarol az LCD

A 2010-ben eladott 247 millió tévéből 190 millió volt LCD-s, a technológia dominanciája az ázsiai régiót leszámítva mindenhol számottevő, a növekedés világszerte elérte a 31 százalékot. Bár az értékesítési darabszám valamelyest így is alulmúlta az előzetes gyártói várakozásokat, a negyedik negyedévben bekövetkező árcsökkentés jótékony hatással volt a forgalomra - áll a jelentésben. Az LCD-k legnagyobb piacai közé Európa és Japán tartozott tavaly (csak az utóbbi országban több mint 22 millió LCD-tévé fogyott), miközben Észak-Amerika gyakorlatilag stagnált.

A tévépiac alakulása technológiák szerint (DisplaySearch)

A folyadékkristályos panelekkel felszerelt televíziók közül egyre több rendelkezik fénycső helyett  a korszerűbb, konzisztensebb megvilágítást nyújtó LED-es háttérvilágítással. Tavaly az összes eladott LCD-tévé 20 százaléka volt LED-háttérvilágítású, idén azonban a készülékek több mint fele ebbe a táborba tartozik majd, köszönhetően az egyre olcsóbbá váló technológiának. 2009 végén és 2010 elején a LED háttérvilágításos LCD tévék néha kétszer annyiba kerültek mint fénycsöves kategóriatársaik, 2011-re az árkülönbség egyes méretosztályokban akár 20 százalék alá is eshet, véli a DisplaySearch.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Szintén az árfaktoron múlt a plazmatévék (PDP) tavalyi sikere: a korábban már többször temetett, a piacon 2009-ben visszaszorult technológiával felvértezett lapostévék forgalma tavaly elérte a 18 millió darabot, ami éves szinten körülbelül 28 százalékos növekedésnek felel meg. A plazmatévék a DisplaySearch szerint még jó néhány évig velünk lesznek, bár az éves értékesítési volumen erről a szintről aligha mozdul már felfelé jelentősen.

Bukott a 3D

A tavalyi év kétségtelenül legnagyobb csalódása egy új technológiához köthető: az elemzőcég úgy kalkulál, hogy 2010-ben mindössze 3 millió 3D-s tévé fogyott, és nem is bocsátkozik részletes becslésekbe azzal kapcsolatban, hogy a következő években a térhatású képet előállító berendezések száma milyen mértékben nőhet. Mindez azt jelentheti, hogy a gyártóknak más technológiák bevezetésével kell kompenzálniuk az árerózió okozta bevételkiesést.

Piaci szakértők szerint az egyik lehetséges kitörési pontot az internetre kötött tévék jelenthetik majd, vagyis azok a készülékek, melyek kezelőfelületét részben interneten elérhető tartalmak fogyasztására optimalizálták. A tavaly eladott lapostévék 21 százaléka volt erre a feladatra alkalmas, 2014-ben azonban már a tévék felét internetre lehet majd kötni - becsli a DisyplaySearch

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról