Szerző: Dojcsák Dániel

2010. december 3. 16:16

Összeolvadnak a helyfüggő szolgáltatások

A Facebook Places megjelenésével a Foursquare és a Gowalla olyan erős konkurenciát kapott, amivel nehezen lennének képesek megküzdeni. A Gowalla most fordított, nem megy a többiek ellen, inkább evez a farvizükön.

A lokációfüggő alkalmazások piacán a Google Latitude csendes sikertelenségbe fulladt, az igazi áttörést a Foursquare hozta el, ami a megszerezhető érmek, a jól kitalált koncepció révén viszonylag gyorsan növekedésnek indult. Jelenleg közel 5 millióan használják, ami nem kevés, de a Places szolgáltatással nemrégiben újító Facebook közel 600 milliós táborához képest aprócska. A Gowalla a Foursquare-hez képest talán még színesebb, játékosabb, de ott alig 600 ezer felhasználót sikerült eddig összegyűjteni.

Fordítás

A Gowalla számára így szinte elképzelhetetlenné vált a komoly siker, hiszen a Facebook Places (ami még bizonyos országokban, illetve bizonyos operációs rendszereken továbbra sem elérhető) ugyanezt a funkcionalitást adja a már megszokott felületen keresztül. A meglepő fordulat így az lett, hogy a Gowalla az új, most kiadott verziójában teljesen mélyen beintegrálta a Foursquare-t és a Facebook Places-t is, sőt kiegészítette ezt a Twitterrel, Tumblrrel is. Az újdonság egyelőre csak az iPhone-verzióban elérhető, de vélhetően a következő frissítéssel a többi operációs rendszernél is megjelenik.

Ezen túl a Gowalla felhasználók egyetlen alkalmazásból képesek lesznek a bejelentkezéseket továbbítani a Gowallán túl a Foursquare-re és a Places-re is. A Gowalla nem sért jogokat, egyszerűen elkezdte használni a két másik szolgáltatás nyílt API-ját. Ha pedig jobb kezelőfelületet, szebb dizájnt, gyorsabb működést és nagyobb stabilitást tud adni, mint mondjuk a Foursquare, akkor a legtöbb felhasználó meggyőzhető lenne arról, hogy érdemes ezt használnia, s beállításoktól függően a bejelentkezései kimehetnének a többi szolgáltatásba is.

Sőt, ezzel nem elégedtek meg a fejlesztők, arra is van lehetőség, hogy a Foursquare jelvények, speciális ajánlatok és a Places-ajánlatok is elérhetőek legyenek a Gowalla alkalmazásából. A menekülési útvonal tehát az, hogy a Gowalla úgy erősíti saját szolgáltatását, hogy frontend felületet ad a nálánál sokkal népszerűbbekhez, ráadásul teljes funkcionalitással, tulajdonképpen a két másik szolgáltatás mashupjává válva.

Intim üzenet és univerzális hírfolyam

A Gowalla a fentiek mellett létrehozott egy univerzális aktivitás-hírfolyamot is, amiben a Gowalla-használók egy helyen látják majd az összes bejelentkezést, attól függetlenül, hogy az adott ismerőseik melyik felületen küldték be. Így nemcsak a bejelentkezéshez nem kell több alkalmazást használni, hanem az ismerősök figyeléséhez sem. Ezeken felül megjelenik egy új funkció, a Gowalla Notes, ami a Foursquare Tips-hez hasonlít, azzal a különbséggel, hogy egy adott felhasználónak tudunk üzenetet hagyni helyeken.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A cég vezetője Josh Williams a Mashable kérdésére azt mondta, hogy a cég jövőjét egy "közösségileg felügyelt útikönyvként" képzeli el. A Gowalla célja nem elsősorban az, hogy akciós ajánlatokat közvetítsen, erre sok egyéb jobb megoldás van, hanem arra fókuszálnak, hogy a felhasználóknak segítsenek felfedezni a helyeket, információhoz jutni, vagy ezek révén legalább "mosolyt csalni az emberek arcára, örömet okozni".

Az egyetlen hiba ebben a képletben, hogy a Gowalla ezt nem a Foursquare-rel együtt lépte meg, hanem teljes titokban a hátuk mögött, egyszerűen a Foursquare API-ra építkezve. A terv viszont azonnal borulna, ha a Foursquare ennek keresztbe tenne. A másik lehetőség pedig az, hogy ő is megcsinálja ugyaneszt visszafelé a Gowallával. A legkisebb, de legszínesebbnek látszó lokációfüggő szolgáltatónál puskaporos hordón ülnek, a végső döntést persze majd a felhasználók hozzák meg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról