Szerző: Dojcsák Dániel

2010. október 15. 10:58

Újabb rekordot döntött az online reklámpiac

Az Egyesült Államokban csak 2010 első felében 12 milliárd dollárosra nőtt az internetes hirdetési piac, ami az egy évvel korábbi állapothoz képest 11,3 százalékos növekedés. Ezzel az amerikai online reklámpiac egy újabb rekordot döntött meg.

A teljes tortából viszont a display hirdetések része már csupán 36 százalék, azaz 4,4 milliárd dollár. Ugyan a display piac is tovább nőtt 16 százalékkal a 2009 első félévhez képest, de már egyre nehezebben veszi fel a versenyt a digitális videó és a keresőhirdetések dinamizmusával - derül ki a PricewaterhouseCoopers és az IAB közös jelentéséből. A digitális videó terület szintén rekord növekedést könyvelhetett el, hiszen tavalyhoz képest 31 százalékkal gyarapodott, a terület dominánsa viszont egyértelműen a keresőhirdetés, ami a teljes piac 47 százalékát teszi ki, összesen 5,7 milliárd dollár értékben az Egyesült Államokban.

"A fogyasztók éhsége az elragadó online élmények iránt csillapíthatatlan, ahogyan a technológiai innováció és a kreativitás is egészen új szórakozási és információszerzési formákat hoz létre a digitális világban" - lelkesedett Randall Rothenberg, az IAB (Interactive Advertisement Bureau) vezérigazgatója. Szerinte "ez a jelentés rávilágít arra, hogy a reklámozók fokozatosan elkezdték befogadni és használni az interaktív médiát, hogy tovább erősítsék márkáikat, s ez csak erősödni fog".

Nem lehet megállítani

A korábbi adatokat végignézve kiderül, hogy a 2010 első félévi teljesítmény valóban minden idők legmagasabb értéke az online hirdetésben, ami azt jelenti, hogy az Egyesült Államokban már a gazdasági válság utáni újrarendeződés időszaka tart. 2008-ig folyamatosan emelkedett az online reklámpiac az USA-ban, elérve a 23,4 milliárdos éves szintet, ami úgy tűnik a 2009-es visszaesés után már 2010-ben tovább növekedhet. A szakértők szerint az amerikai online reklámpiac visszatért és erősebb, mint valaha.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A kétszámjegyű növekedés bizonyítja, hogy a recesszió az online piacon csak nagyon rövid ideig tartott, s a kereső és a display piac is egyaránt jelentős növekedésnek indult. A hosszú távú előrejelzések pedig további erősödést ígérnek, ami az online, illetve interaktív szolgáltatóknak jó hír, míg a klasszikus hirdetési felületekkel operáló platformoknak némileg aggodalomra ad okot. Érdekes megjegyezni egyébként, hogy a hirdetési piac viszonylag koncentráltan működik az USA-ban, hiszen a top 10 hirdetésértékesítő cég birtokolja a bevételek 70 százalékát, a 11-20. helyezettek további 12 százalékot, a 26-50. helyen lévők 8-at, s az összes többi cégnek osztoznia kell a piac ötödén.

Az online és az interaktív piac lendülete nem véletlen, hiszen a közösségi webes szolgáltatások is igazi robbanás közepén vannak, illetve a mobil platformok szélsebes terjedése is komoly lendületet ad ennek a hirdetési területnek. A professzionális tartalmak helyett azonban egyre több esetben a szolgáltatások, a kommunikáció, illetve a közösségi terek adnak helyet a reklámoknak. Érthető tehát a tartalomszolgáltatók aggodalma, akik akár az internetszolgáltatóktól, akár a keresőcégektől, de valamiféle bevételmegosztást remélnek, ugyanis egyre nehezebb fenntartani a nagy információs-csomópontokat, mint amit például Rupert Murdock médiabirodalma is jelent.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról