Szerző: Koi Tamás

2010. szeptember 17. 11:04

Jó hónapot zártak a mobilszolgáltatók augusztusban

A teljes ügyfélbázis ugyan csökkent a hazai mobilpiacon, a szolgáltatók azonban mégis elégedettek lehetnek, ez volt legalábbis hosszú ideje az első olyan hónap, amikor mindenki növelni tudta aktív ügyfélállományát.

Az eddigi hónapokhoz képest mindhárom hazai mobilszolgáltató elégedett lehet augusztusi teljesítményével, az év nyolcadik hónapja volt ugyanis hosszú ideje az egyetlen, amit pozitívra hozott a Telenor, a T-Mobile és a Vodafone egyaránt - már ami az utóbbi három hónapban forgalmat bonyolító, vagyis a telefonjukat ténylegesen is használó ügyfélbázist érinti. Augusztusban a legnagyobb mértékben a Vodafone nőtt, alighanem nagy részben az idővel a piacról nagy számban kikopó Szigetfon konstrukciónak köszönhetően, a legkisebb növekedést pedig a T-Mobile tudta felmutatni.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) augusztusi statisztikái szerint az év nyolcadik hónapjában ugyan 10 ezerrel 11,808 millióra csökkent a három hazai mobilszolgáltató teljes ügyfélszáma, de a forgalmazásban résztvevők száma az előző hónaphoz képest 25 ezerrel 10,833millióra nőtt. A hatóság gyorsjelentése szerint 2010 júliusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 118 SIM-kártya jutott.


Az aktív ügyfelek számának változása
HWSW-grafika, Forrás: NMHH

Az utolsó három hónapban forgalmat bonyolító ügyfelek mindhárom szolgáltatónál többen voltak augusztusban, mint júliusban: a Vodafone valamivel több mint 12 ezer ilyen előfizetőt szerzett, a Telenornál 8100-zal több forgalmazó ügyfél volt, míg a legnagyobb ügyfélbázissal rendelkező T-Mobile mindössze 5600 új, forgalmazásban ténylegesen is résztvevő előfizetőt toborzott. Ezzel a Vodafone a júliusi 22,45 százalékról 22,51 százalékra növelte piaci részesedését. A T-Mobile 44,77 százalékról 44,72 százalékra esett vissza, míg a Telenor 32,77 százalékkal stagnált a hónapban.

A teljes ügyfélbázison belül az inaktív ügyfelek arányát vizsgálva kijelenthető, hogy tovább folytatódik az a trend, miszerint a Telenor - részben gazdaságossági okokból - folyamatosan építi le az inaktív ügyfeleket, vagyis az utóbbi időszakban nem indít olyan promóciós akciókat, melyekkel ingyen SIM-kártyához juthatnak bizonyos feltételek mellett új, vagy meglévő ügyfelek. A cégnél augusztusban 530 ezer alá ért az inaktív kártyák száma, a T-Mobile-nál 287 ezer, a Vodafone-nál pedig 161,6 ezer ilyen SIM-et tartanak nyilván.

Kérdéses ezzel együtt, hogy az ünnepi szezonban hogyan változnak majd ezek a számok, a szolgáltatók ugyanis rendszerint az év utolsó hónapjaiban kötik a legtöbb szerződést, a karácsonyra vásárolt, feltöltőkártyás mobilok esetében azonban a SIM-kártya többnyire a fiókban végzi, és az előfizetés három hónap elteltével bekerül az inaktív kategóriába.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról