Szerző: Koi Tamás

2010. április 9. 14:21

Utolsó esélyt kapott a djuice

Most adódik rá a legnagyobb esély, hogy a fiatal korosztályt célzó djuice márka felkavarja a hazai mobilpiac állóvizét azzal, hogy kilép az anyacég árnyékából.

Lendületesen rajtoltak

A megújult márkakoncepcióval és új csapattal felálló djuice a csütörtökön megjelent imázsfilm alapján szokatlanul agresszív csatát indít a három (valójában csak kettő) magyarországi versenytárs szolgáltatóval szemben a fiatal ügyfelek megszerzéséért. A profin megtervezett marketingkörítés révén az új djuice egy rendkívül energikus, fiatalos és pimasz brand benyomását kelti.

A Pannon által 2003-ban bevezetett djuice eleinte csupán egy-két előre fizető, kártyás díjcsomagot takart, melyeket fiataloskodó reklámkampányokkal próbáltak eladni a célközönségnek. A márkát éppen egy éve, április elején alakította át legutóbb a Pannon, amivel elsősorban a fiatalok körében egyre népszerűbb közösségi szolgáltatások felé próbált nyitni. Az anyavállalat bábáskodásával végül hét év alatt valamivel több mint négyszázezer fiatalt tudott szerezni magának a djuice, a célcsoportnak tekinthető 15-26 éves korosztály azonban majd háromszor ekkora lélekszámot képvisel - a megújult djuice célja ebből a potenciális ügyfélbázisból minél több előfizetőt szerezni.

Cég a cégben

A koncepcióváltás részeként a djuice kivonul a Pannon boltjaiból és saját, országos üzlethálózatot épít (az első márkaboltok ma nyíltak). Szolgáltatásait és az előfizetéseket csak az április elejétől folyamatosan nyíló djuice-üzletekben lehet megvásárolni - az elképzelések szerint a hagyományos boltoktól eltérően ezek kávézóként, találkahelyként is működhetnek. A változás másik fontos eleme, hogy a djuice brand saját csapatot és ügyfélszolgálati támogatást (utóbbit az anyavállalattól), önálló költségvetést, ezzel lényegében szabad kezet kap.

A csapatot a Pannon egykori jogásza, a 37 éves Biró Balázs irányítja, aki egyébként az imázsfilmben is szerepel. Biró a HWSW kérdésére elmondta, attól, hogy a djuice továbbra is a Pannon, pontosabban a Telenor szárnyai alatt működik, őszinte lehet az üzenet, hogy a márka mindhárom hazai mobilszolgáltatót a riválisának tekinti. A csapat vezetője szerint irreálisan nagy erőforrásokat vett volna igénybe, ha a djuice-t valódi virtuális mobilszolgáltatóvá szervezik ki a Pannonból, ráadásul a márka sikere érdekében ez valójában teljesen irreleváns is. Biró ugyanakkor nem zárkózott el attól kategorikusan, hogy a djuice a későbbiekben cégjogi szinten is elkülönül az anyavállalattól.

A márka megújulását bejelentő sajtótájékoztatót követően Biró kifejtette, az átszervezés ötlete tavaly ősszel merült fel, majd a döntés után az idei év elején különítették el az induláshoz és a távlati célok eléréséhez szükséges költségeket. A csapat vezetője három évre kapott mandátumot, ez alatt az idő alatt az elsődleges cél az ügyfélszám megduplázása. Amennyiben a djuice nem éri el a kitűzött célokat, valószínűleg végleg megszűnik.

Mit ad a djuice?

Az új djuice a sikerhez a korábbiaknál kedvezőbb percdíjú tarifákat kínál a 26 évnél fiatalabb előfizetőknek, emellett többek közt megegyezett az abszolút erre a célközönségre építő MyVIP közösségi oldallal is, kialakítva egy saját tarifát azoknak a fiataloknak, akik a szájton regisztráltak. A djuice MyVIP konstrukciója hasonló a T-Mobile-nál évek óta működő Domino iWiW tarifához,  azonban havidíjas, és a tarifacsomagra előfizetők nulla forintos percdíjjal hívhatják egymást.

A márkaváltás része egy új törzsvásárlói promóciós program is, mely egy RFID-s azonosítási rendszerre épülve azt a látszatot keltheti, hogy a fiatalok valójában a mobiljukkal fizetnek. A leolvasó terminálokat országszerte nagyjából 50-60 üzletben helyezték el, a promócióban részt vevő üzletek száma azonban a későbbiekben az igények szerint tovább bővül majd. A HWSW kérdésére a sajtótájékoztatón elmondták, a klasszikus mobilfizetési módszerek közül egyelőre nem lesznek kifejezetten a fiatalokra targetált megoldások, vagyis a djuice-előfizetők is legfeljebb parkolásra, autópályadíj fizetésére, esetleg mozijegy vásárlására használhatják majd a telefonjukat.

Nem kell a tartalom

Biró elmondta továbbá, hogy egyelőre újabb tartalomszolgáltatási rendszer sem áll a djuice-ügyfelek rendelkezésére, nincs sem zenebolt, sem alkalmazás-piactér. A vezető az okok közt kifejtette, hogy a márkastratégia kialakítása során végzett kutatások és felmérések azt mutatták, hogy a fiatalokat nem érdekli a fizetős tartalom, Biró emellett utalt rá, hogy a fizetős tartalmak megjelenésének gátja, hogy a letöltések utáni bevételből több szervezet is irreális mértékű részt kér magának, így egyelőre nem lehet életképes üzleti modellt kialakítani.

A djuice saját közösségépítő programot is indít MyLife néven, mely többek közt a sportolással, tanulással, környezetvédelemmel kapcsolatos aktív és hasznos időtöltést is extra pontokkal díjazza. Pontot ér, ha a közösség tagja nyelvvizsgát szereznek, ha rendszeresen sportolnak, ha örökbefogadnak egy állatot, vagy ha elmegy megnézni egy kiállítást múzeumban - a pontokkal később nyereményekre pályázhatnak a felhasználók. A MyLife részesei csak a djuice ügyfelei lehetnek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról