Szerző: Dojcsák Dániel

2010. február 17. 11:44

Hivatalosan is a Facebook a legnagyobb időrabló

A weben a látogatottság és a regisztrált felhasználók száma alapján szoktál megítélni a sikert, de egyre fontosabbá válik az oldalakon eltöltött idő is. A Nielsen legfrissebb adatsoraiból pedig kiderül, amit már eddig is sejtett mindenki, a mai web első számú időrablója a Facebook.

A csak az Egyesült Államokra kiterjedő Nielsen-kutatás eredményei szerint egy átlagos amerikai internetező több időt tölt el a Facebookon mint a Google, a Yahoo, a YouTube, a Microsoft, a Wikipedia és az Amazon oldalain együttvéve. A hangsúly természetesen az \"együttvéve\" szón van. A felsorolt szolgáltatók összesen nem képesek annyi időre lekötni az embereket, mint a közösségi hálózatok királya, a Facebook.

Egyre többet facebookozunk

A Nielsen korábbi felméréseiből kiderül, hogy az amerikai internetezők átlagosan 4 óra 39 percet töltöttek a Facebookon tavaly júniusban, augusztusban már 5 óra 46 percet, 2010 januárra pedig ez a szám már 7 óra 1 perc. Ez azt jelenti, hogy minden netező átlagosan napi 14 percet szán a kapcsolatainak online ápolására.

Összehasonlításképp a legtöbb felhasználót magáénak tudó Google-nél átlagosan 1 óra 23 percet időznek az amerikaiak havonta, a Yahoo-nál 2 óra 9 percet, a YouTube-on 1 óra 2 percet, a Microsoft/Bing oldalakon 1 óra 35 percet, a Wikipedián 15 percet, az Amazonon pedig 22 percet, ezeket összeadva még mindig csak 6,7 órányi aktivitást kapunk. Ráadásul a Facebookon töltött idő minden hónapban közel 10 százalékkal növekszik, ami a felhasználói számok növekedése mellett annak is köszönhető, hogy egyre több az aktív felhasználó. Az ismerősök jelölgetése helyett itt az emberek valós interakcióba keverednek a valós ismerőseikkel. A Facebook nem egy új világ, hanem inkább egy új csatorna.

Akkor jó, ha mindenki ott van

A hétvégi sörözés, vagy egy kirándulás részleteinek megbeszélésére, élménybeszámolóra, fényképek megosztására sokkal inkább alkalmas a Facebook mint a klasszikus csatornák, például a telefon vagy az e-mail. Az aktív felhasználók növekedésével pedig egyre szélesebb körben válhat univerzális eszközzé a platform. Az Egyesült Államok jó példa erre, hiszen az internetet aktívan használók száma immáron meghaladta a 203 milliót (az USA teljes lakossága 308 millió).

\"\"
Forrás: gemiusAudience

Ugyanebből a kutatásból kiderül még egyébként, hogy a legnépszerűbb szolgáltató az Egyesült Államokban továbbra is a Google, ami 152 millió embert ér el, mögötte nem sokkal lemaradva jön a Yahoo 134 millióval, s egyelőre csak harmadik a Facebook 116 millióval. A lista a Microsoft MSN/Bing/Live triójával folytatódik (109M), majd a 100 milliót éppen nem elérő YouTube következik (99M).

Magyarországon még az iWiW az úr

A helyzet egyébként Magyarországon sem különbözik sokban. Ugyan a Facebook itt még csak feljövőben van, de a Gemius Audience számai szerint a valós felhasználók száma már 997 ezer (ami 200 ezerrel több annál, amit a Facebook saját hirdetési rendszere mond a magyarországi felhasználókra). A legnépszerűbb magyar oldal továbbra is a Google.hu (3,6 millió felhasználó), ezt követi az iWiW (2,7 millió) és a YouTube (2,4 millió) trió. Őket követi a startlap.hu (2,3M), a freemail.hu (1,9M), illetve a blog.hu (1,7M). A hazai Wikipedia szintén jó helyen, kilencedikként szerepel 1,5 millió látogatóval, ha pedig hozzátesszük az angol változat 667 ezer magyar látogatóját, akkor még jobb a helyzet. Eközben a hírportálok kezdenek kiszorulni a jó helyekről. Az origo.hu 1,6 millió, az index.hu pedig 1,3 millió embert ér el mindössze.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról