Szerző: Bodnár Ádám

2010. január 25. 08:56

Idén a vállalati PC-piacra is betörne az Acer

2008-hoz hasonlóan 2009-ben is az Acer uralta a hazai PC-piacot, elsősorban a fogyasztói szegmensben mutatott teljesítményének köszönhetően. 2010-ben a vállalati szegmens meghódítása a cél.

2009 első felében a recesszió és az egekbe emelkedő árfolyamok miatt lényegében összeomlott a magyar lakossági PC-piac, amely csak a harmadik negyedévben kezdte meg a kikecmergést a gödörből. Eddigre azonban a vállalati, intézményi piacot is elérte a vég, s mire a lakossági szegmens az erősödés jeleit kezdte mutatni, a vállalati eladások zuhantak be, mondta el a HWSW-nek Majoros Miklós, aki szeptemberben vette át az Acer kormányrúdját, amelyért az Apple hazai képviseletének vezetését hagyta ott.

A jelszó: ár-érték arány

2008-ban az Acer 90 ezernél is több számítógépet értékesített Magyarországon, s ezzel piacelső lett. Tavaly nagyjából ugyanennyi gépet tudott itthon eladni az Acer, amivel újra megszerezte a vezető pozíciót. 2009-ben a PC-piac piac a szereplők becslései alapján 520-530 ezer gépet tett ki , azaz az Acer részesedése 20 százalék alatt maradt, de a cég eladásai szinte kizárólag a noteszpiacra, annak is a fogyasztói szegmensére koncentrálódtak. Notebookból mintegy 300 ezer fogyott itthon tavaly, az Acer tehát a piac közel harmadát tartotta kézben.

A tajvani gyártó leginkább ár-érték arányban igyekszik kitűnni a versenytársak közül, de Majoros szerint a cég gyorsasága és rugalmassága is nagy előnyt jelent a vevőkért folytatott küzdelem során. A világ második legnagyobb PC-gyártójaként az Acer az Intel és az AMD egyik legnagyobb partnere és a chipgyártók újdonságai nagyon rövid időn belül feltűnnek az Acer modelljeiben is. A logisztikai hátterének köszönhetően a cég ráadásul szinte bármilyen konfigurációt rövid határidőn belül le tud gyártani.

A kedvező ár érdekében az Acer 1 éves garanciával forgalmazza itthon a gépeit, de bármelyikhez vásárolható 1 vagy 2 éves kiterjesztés: a cég stratégiája, hogy a nem mindenki által igényelt hosszú garanciát nem építi be a vételárba. Ugyanakkor - hívta fel a figyelmet Majoros - az Acer által kínált garancia magában foglalja a gép szállítását, az elromlott termékért a futár házhoz megy, s a megjavított gépet házhoz is viszi. Saját felmérései szerint azonban a magyar notebookpiacon a legfontosabb döntési szempont még mindig az ár, a teljesítmény és a márkanév. A szervizháttér, a garancia hossza vagy a támogatás minősége alapján csak kevesen választanak.

2010-ben cél a vállalati piac

A lakossági szegmens meghódítása után az Acer a vállalati piac felé is szeretne terjeszkedni. Majoros Miklós szerint 2010 elején a recesszióból való lassú kilábalás és a közelgő választások miatt nem várható jelentős élénkülés a vállalati és kormányzati szegmensben, ősszel azonban végre megkezdődhet a régi gépek lecserélése, párhuzamosan a Microsoft új platformjának (Windows 7, Office 2010) bevezetésével. Ez felpörgetheti az igényt az üzleti notebookok és az asztali gépek iránt egyaránt.

Az Acer korábban a vállalati szegmensben is meghatározó szerepet játszott, Majoros kifejezett célja, hogy újra keresetté tegye a Travelmate üzleti noteszeket és a Veriton asztali PC-ket a cégek körében. Ennek érdekében a vállalat meg szeretné erősíteni partnerhálózatát, többek között képzésekkel, ösztönző programokkal és más eszközökkel. Emellett a cég a közbeszerzés felé is törekszik, hogy megvesse a lábát az állami szektorban. 2010-ben a piacelsőség megtartása az Acer célja, amelyhez kétszámjegyű százalékos növekedést tervez, amelyben segítségére lehet a vancouveri téli olimpia is: a nagy marketingértékű eseménynek a cég az informatikai támogatója.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról