Szerző: Koi Tamás

2009. július 28. 10:48

Felforgathatja a piacot az Apple ősszel érkező tabletje

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az Apple belátható időn belül előáll egy olyan érintőkijelzős hordozható számítógéppel, mely a hardvert tekintve leginkább a mostanra elterjedt, és nagyon sikeres mini notebookokra, azaz a netbookokra hasonlít majd.

A Financial Times értesülései szerint az Apple érintőkijelzős számítógépe valamikor az idei karácsonyi szezonban kerülhet a boltokba. Az eszköz elsősorban az iPodokkal bevezetett, azóta is rendkívül sikeresen működő, tartalomterjesztési üzleti modellt meglovagolva igyekszik majd piacot hódítani magának, ugyanakkor várhatóan olyan területekre is elmerészkedik majd, melyek az Apple számára is járatlan utat jelentenek.

iPod touch XXL

Az új fejlesztés iparági pletykák szerint leginkább egy számítógép és hordozható médialejátszó kereszteződésének tekinthető. A legalább tízhüvelykes kijelzővel és internetkapcsolattal is rendelkező, leginkább egy óriási iPod touchra emlékeztető megoldással az Apple szakértők szerint ugyanolyan trendteremtő lehet, mint az iPhone-nal vagy az iPodokkal, jóllehet az ismert gyártók közül gyakorlatilag utolsóként lépne be a mini hordozható noteszek piacára.

Az eszköz üzleti modelljét alighanem a már bevált tartalomterjesztési alapokra, azaz elsősorban az iTunes webáruházra építi majd az Apple, a repertoár azonban a híresztelések szerint immár e-könyvekkel is kiegészülne, de a zenei tartalmakat is igyekezne vonzóbbá tenni a cég a kiadókkal együttműködve. Az Apple nem hivatalos információk szerint ennek érdekében jelenleg is kiterjedt tárgyalásokat folytat az EMI, Sony Music, Warner Music és Universal Music Group zenei kiadóvállalatokkal. Az új gép iránt állítólag a játékipar is élénken érdeklődik, így az sem kizárt, hogy az eszközzel komoly konkurenciát kap a PlayStation Portable kézi konzolt forgalmazó Sony, vagy a DSi-t futtató Nintendo.

A \"Cocktail\" kódnevű projekt célja lapértesülések szerint elsősorban az lenne, hogy a vásárlókat újra rábírja arra, hogy néhány zeneszám helyett egy előadó teljes albumát megvásárolják, ezzel nagyobb bevételt termelve mind a zeneiparnak, mind a terjesztőnek. Ezt a CD-k mellé járó szokásos extrák -- dalszövegeket, fotókat tartalmazó füzetecskék stb. -- digitális implementálásával oldaná meg az Apple, illetve a letölthető albumok mellé a tervek szerint olyan extra tartalmak, például videoklipek is kerülhetnének, melyeket nem kap meg a CD mellé a vásárló.

Kínában azt beszélik...

Nem ez az első alkalom, hogy az ipar egy Apple tablet megjelenéséről spekulál, igaz, a kapcsolódó üzleti modell részleteiről először írtak a lapok. A Dow Jones március elején jelentette, hogy az Apple egy 10 hüvelykes kijelzővel szerelt netbook piacra dobásán dolgozik, majd a Reuters egy nappal később adta hírül, hogy tajvani források szerint az Apple 10 hüvelykes érintőképernyőket rendelt meg a Wintektől harmadik negyedéves teljesítéssel -- a Wintek az iPhone számára is szállít érintőpaneleket.

Később felreppent az a hír is, hogy az Apple számára korábban is bérgyártást végző Foxconn Electronics állíthatja elő majd a cég érintőkijelzős számítógépeit, melyet várhatóan ősszel jelentenek majd be. Az Apple tabletje aligha lesz olcsó -- figyelmeztetnek elemzők --, a cég eddigi üzletpolitikája alapján valószínűsíthető, hogy a megoldásért egy átlagos netbook árának akár kétszeresét is elkérhetik majd. A pletykák 600-1000 dolláros árról szólnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról