Szerző: Koi Tamás

2009. március 27. 12:45

Már nem az Apple számítógépei a legmegbízhatóbbak

Többé nem az Apple Macintoshai számítanak a legmegbízhatóbb számítógépeknek, legalábbis ezt sugallja egy tengerentúli felmérés, melyet a számítógépek javítására specializálódott Rescuecom végzett a hozzá beérkező segélyhívásokat értékelve. A legmegbízhatóbb márka az év elején az ASUS lett, de még a szervizelésre szakosodott cég vezetője is belátja, hogy a statisztika csalóka lehet.

[HWSW] Többé nem az Apple Macintoshai számítanak a legmegbízhatóbb számítógépeknek, legalábbis ezt sugallja egy tengerentúli felmérés, melyet a számítógépek javítására specializálódott Rescuecom végzett a hozzá beérkező segélyhívásokat értékelve. A legmegbízhatóbb márka az év elején az ASUS lett, de még a szervizelésre szakosodott cég vezetője is belátja, hogy a statisztika csalóka lehet.

A Rescuecom évek óta vizsgálja hasonló módszerrel a különböző számítógépmárkák konfigurációinak megbízhatóságát. A cég a beérkező segélyhívások és a gyártók piaci részesedési adatai alapján kalkulál és az úgynevezett megbízhatóság pontszám alapján rangsorol. A Rescuecomhoz az év első három hónapjában befutott 15 ezer hívásnak csak 0,2 százaléka volt kapcsolatos ASUS PC-kkel, a rangsor harmadik helyére visszacsúszó Apple-hez azonban a segélykérések 2,1 százaléka kapcsolódott. Mindössze 1,6 százalékos piacrészesedésének köszönhetően az ASUS így kiugróan magas, 972 pontot ért el, pontszáma alapján a második helyre a Lenovo került 348 ponttal, a dobogó legalsó fokára pedig az Apple állhatott fel 324 ponttal.

A statisztika torzítása miatt az igazi nyertes, vagy legalábbis holtversenyes első helyezett azonban a Lenovo lehet, mely egyébként korábban vezette már a Rescuecom megbízhatósági listáját: az ASUS eredményét jelentősen befolyásolja ugyanis, hogy az Eee PC-k eladási volumene az év végén jelentősen megnőtt (a tavaly decemberben kiadott éves jelentésben még nem is szerepelt a tajvani gyártó), a szervizcég ezért úgy döntött, megosztott első díjat ad a két ázsiai gyártónak a jelentősen eltérő pontszámok ellenére.

A lista a 151 pontot elérő Toshibával folytatódik, mely a tavalyi évben még 299 pontot ért el az összesített versenyben, majd az Acer következik 151 ponttal. A megbízhatósági listát nem túl meglepően az amerikai piac két legnagyobb gyártója, a HP és a Dell zárja -- előbbi gyártó számítógépeihez köthető az első negyedévben beérkezett összes segélyhívás csaknem 18 százaléka. Az értékelést ugyanakkor természetesen a gyártók által nyújtott terméktámogatás is befolyásolja, hiszen a vásárlók nagy része először a gyártót hívja, és csak akkor fordul külső segítséghez, ha a gyártócég nem tudta megoldani a problémáját.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról