Szerző: Dojcsák Dániel

2009. február 23. 11:33

Csak öt nagy közösségi hálózat állt rendelkezésre 99,9 százalékban tavaly

Minden harmadik közösségi hálózat több mint egy napot állt a legnagyobbak közül 2008-ban a svéd Pingdom monitoring cég jelentése szerint. Az eltérések egészen nagyok a különböző szolgáltatások adatai között, a legkevesebb kiesést a nagyon gyorsan növekvő, óriási hálózatok szenvedték el.

[HWSW] Minden harmadik közösségi hálózat több mint egy napot állt a legnagyobbak közül 2008-ban a svéd Pingdom monitoring cég jelentése szerint. Az eltérések egészen nagyok a különböző szolgáltatások adatai között, a legkevesebb kiesést a nagyon gyorsan növekvő, óriási hálózatok szenvedték el.

99,9%

A weboldalak elérhetőségét monitorozó Pingdom, a világ 15 legnagyobb és legnépszerűbb közösségi hálózatának 2008-as üzemkieséseiről adott ki jelentést. Az adatok alapján mindössze a Facebook, a MySpace, a Classmates.com, a Xanga és az Imeem voltak elérhetőek a tavalyi év 99,9 százalékában. A legrosszabb eredményt a 15-ös mezőnyben a Twitter produkálta, ami tavaly az év első felében gyakran küzdött problémákkal, igaz az év második felében már komoly javulás volt tapasztalható -- mégis, összesen 84 órán keresztül nem üzengethettek egymásnak a webkettes felhasználók.

A legkomolyabb összefüggő leállást produkáló szolgáltatás a Friendster volt, amelynek novemberben az üzenemtető adatközpontja károsodott, minek következtében a szolgáltatás összesen 23 órát állt. Ha az egy leállás nem történt volna, akkor a Friendster is az élvonalban végzett volna.


Könnyű elbukni

Érdekes megfigyelni a tendenciákat is az év során: míg a Twitter az év eleji rendetlenkedés után a második félévben szinte tökéletesen működött, addig a LinkedIn esetében egyre csak romlottak a számok. A Windows Live Spaces esetében pedig négy hónap kiesései felelnek szinte az egész eredményért, a maradék 8 hónapban mindössze percekre állt csak le a szolgáltatás. A Google tulajdonában lévő Orkut pedig az év felében 100 százalékot teljesített, s egy júliusi nagyobb és néhány év eleji kisebb kiesés rontja csak a képet.

A elérhetetlenség és a kiesések oka a hirtelen népszerűség is lehet sok esetben a közösségi oldalaknál. Amennyiben a fejlesztők nem kalkulálnak a gyors növekedéssel, akkor könnyen erőforrás-problémákba futhatnak. A Pingdom szerint viszont a másik gyakori ok, hogy az internetszolgáltató-váltás során történnek nem várt dolgok, ami miatt egy ideig nem elérhető egy oldal.

Az üzemzavar káros a népszerűségre

A gyakori kiesések, illetve a hosszabb leállások a Pingdom szerint erősen rontják az adott oldal hírnevét, a felhasználók elégedettségét és nem utolsó sorban bevételkiesést is jelentenek a legtöbb esetben. A Pingdom a kutatási jelentésben az eredményekhez hozzáteszi azt, hogy a mérések nem felhasználói oldali méréseken alapulnak, hanem a svéd cég saját rendszeréből való elérhetőségre, így előfordulhat, hogy egyes globális szolgáltatások jóval többször nem voltak elérhetőek lokálisan vagy bizonyos felhasználók számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról