Szerző: Ady Krisztián

2007. augusztus 2. 12:45

Hamarosan ismét netezhetünk a Lufthansa repülőgépjáratain?

A legfrissebb hírek szerint a német Lufthansa légitársaság új partnereket választ magának a repülőgépek fedélzetén nyújtott szélessávú internetszolgáltatás megvalósításához, mely legkorábban 2008 elején indulhat el. A vállalat a T-Mobile mobilóriás vezetésével létrejött csoporttal szövetkezne a hosszabb menetidejű járatokon ismét elindítandó szolgáltatásért. A társaság ugyanakkor továbbra sem tervezi a mobilozás bevezetését, a felmérések szerint ezt egyszerűen nem néznék jó szemmel az utasok.

[HWSW] A legfrissebb hírek szerint a német Lufthansa légitársaság új partnereket választ magának a repülőgépek fedélzetén nyújtott szélessávú internetszolgáltatás megvalósításához, mely legkorábban 2008 elején indulhat el. A vállalat a T-Mobile mobilóriás vezetésével létrejött csoporttal szövetkezne a hosszabb menetidejű járatokon ismét elindítandó szolgáltatásért. A társaság ugyanakkor továbbra sem tervezi a mobilozás bevezetését, a felmérések szerint ezt egyszerűen nem néznék jó szemmel az utasok.

Hamvában holt

Air Force One
George W. Bush magyarországi látogatásánál is Connexion technológiával biztosították a fedélzeti internetelérést az Egyesült Államok elnökének különgépén, a Ferihegyre érkezett Air Force One-on. A kiépítésben a hadiiparban tevékenykedő Rockwell volt a Boeing segítségére.
A Lufthansa már korábban is próbálkozott az internetezés, a december 31-én megszűnt Connexion repülőgépes internetszolgáltatás felélesztésével, eddig azonban ez nem valósult meg. A Boeing azért szüntette meg a Connexiont, mert az az üzemeltetés hat éve alatt az sosem tudott nyereséget termelni. A korábbi, azonban kibővített rendszer felélesztésére körülbelül 100 millió dollárral lesz szükség.

A szolgáltatás lehetővé tenné az utazóközönségnek, hogy a fedélzetre felvitt noteszgépükkel böngészhessenek a világhálón, mobilkészülékükkel pedig e-maileket fogadhassanak és küldhessenek, illetve szöveges üzeneteket válthassanak. A hangalapú kommunikáció azonban továbbra is tiltott lenne, elsősorban azért, mert a Lufthansa saját felmérése szerint maguk az utasok éreznék kényelmetlennek ezt a "hangos" szolgáltatást az igen zárt helyen.

Grandiózus tervek

A Lufthansa és a T-Mobile nem kommentálta a repülőgépes internetezésről felröppent híreket, de a társaság szerint -- melynek 65 járatát látták el korábban a Boeing Connexion hardverelemeivel -- a szolgáltatás igen közkedvelt volt az üzleti ügyfelek között. Az eredeti tervek szerint a Boeing a legnagyobb amerikai légitársaságokkal együttműködve gépek ezreit szerelte volna fel az internetezéshez szükséges eszközökkel, azonban a 2001. szeptember 11-én történt terrortámadások történetének legnagyobb válságába sodorták a légiközlekedési ipart, ezután a legnagyobb amerikai légitársaságok mind kiszálltak a Connexion konzorciumból.

A Boeing által kifejlesztett technológia legnagyobb riválisa a hagyományos mobiltelefonos szolgáltatás lehet, az Airbus például már régóta kísérletezik repülőgépeinek fedélzetén azzal, hogy lehetne mobiltelefonos lefedettséget biztosítani az utasok számára. Bár ez kisebb sávszélességet biztosít mint a Connexion, jóval olcsóbb és többek számára elérhető, így valószínűleg több felhasználót vonz majd. Több légitársaság -- köztük az Air France, a BMI és a Ryanair -- máris érdeklődik a technológia iránt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról