Szerző: Bodnár Ádám

2007. február 9. 08:53

Meghúzta a PC-eladásokat a Vista megjelenése

Látványos lökést adott a PC-eladásoknak a Windows Vista kiskereskedelmi megjelenése. A Current Analysis piackutató cég legnagyobb kiskereskedelmi áruházaktól származó adatai szerint a premier hetében 173 százalékkal több személyi számítógép talált gazdára az Egyesült Államokban mint egy héttel korábban és 67 százalékkal több mint 2006 azonos hetében.

[HWSW] Látványos lökést adott a PC-eladásoknak a Windows Vista kiskereskedelmi megjelenése. A Current Analysis piackutató cég legnagyobb kiskereskedelmi áruházaktól származó adatai szerint a premier hetében 173 százalékkal több személyi számítógép talált gazdára az Egyesült Államokban mint egy héttel korábban és 67 százalékkal több mint 2006 azonos hetében.

Nem meglepő módon a vevők a drágább, jobban felszerelt PC-ket keresték, a Windows Vista prémium változataival. A hét során eladott gépek 70 százalékán a Home Premium változat volt előre telepítve, a Home Basic mindössze 22 százalékos részesedést tudott szerezni. A legdrágább Ultimate változat részaránya ugyanakkor a 2 százalékot sem érte el.

A notebookok szegmensében az összes értékesített gép 76 százaléka Vista Home Premium operációs rendszert tartalmazott, a Home Basic csupán 16 százalékos szeletet tudott magának kihasítani az eladásokból. Az asztali gépek szegmensében is jobban fogyott a Vista Home Premium, itt azonban csak 59 százalékos részesedést szerzett, míg a Home Basic 33 százalékost. A legdrágább Ultimate változat részaránya ugyanakkor a 2 százalékot sem érte el.

Samir Bahvnani, a Current Analysis elemzője szerint a Vista igen jól szerepelt a piacon, figyelembe véve hogy a megjelenése ugyanarra a hétre esett, amikor az NFL nagydöntőjét, a Super Bowlt is játszották. A Super Bowl az Egyesült Államok legnézettebb tévés eseménye, a kereskedők pedig rendkívüli tévékészülék-akciókkal készültek rá, ehhez képest a Vista premierje kifejezetten erősnek mondható. Bhavnani ugyanakkor hozzáteszi, legalább fél év eladási adatait kellene látni ahhoz, hogy egyértelműen el lehessen dönteni az új operációs rendszerről, mennyire sikeres.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról