Szerző: Bodnár Ádám

2007. február 5. 15:21

A Quanta szerint a Vista megjelenése húzza a noteszgépek forgalmát

Januárban története során először gyártott több mint kétmillió noteszgépet a világ legnagyobb szerződéses notebookgyártója, a tajvani Quanta, amely a világ legismertebb PC-gyártóinak -- pl. HP, Dell, Apple -- beszállítója. A cég vélekedése szerint a noteszek iránti kereslet felfutását a Windows Vista megjelenése is erősítette.

[HWSW] Januárban története során először gyártott több mint kétmillió noteszgépet a világ legnagyobb szerződéses notebookgyártója, a tajvani Quanta, amely a világ legismertebb PC-gyártóinak -- pl. HP, Dell, Apple -- beszállítója. A cég vélekedése szerint a noteszek iránti kereslet felfutását a Windows Vista megjelenése is erősítette.

Michael Wang, a Quanta elnöke elmondta, vállalatának bevétele idén meghaladhatja a 15,2 milliárd dollárt is, szemben a tavaly elért 14 milliárddal. 2007-ben a cég több mint 25 millió laptop eladásával számol, ez éves szinten 30 százalékos növekedést jelent. A távolabbi kilátásokkal kapcsolatban Wang elmondta, szerinte a következő három évben még biztosan kitart a notebook-piac eddig is tapasztalt látványos felfutása.

Az iSuppli piackutat cég szerint 2005-ben közel 62 millió notebookot gyártottak le világszerte, ez az évtized végére 141 millió föl fog emelkedni, átlagosan évente közel 18 százalékos növekedési ütemben. A dinamikus növekedés és hatalmas volumen ugyanakkor rendkívüli költségnyomással párosul, részben a gyártók közötti gyilkos versenyből, részben pedig a nagy márkák, például a HP, Dell, Toshiba, Fujitsu, Acer vagy a Lenovo erőfölényéből kifolyólag.

Az iSuppli előrejelzése szerint 2010-re a világszerte értékesített noteszgépek több mint 90 százalékát szerződéses beszállítók gyártják majd a nagy nevek részére és csupán pár japán vállalat pl. Toshiba, Panasonic, NEC, Sharp) marad, amely házon belül is állít elő laptopokat. Ezek a készülékek azonban jellemzően egzotikus, belpiacos modellek, amelyek kis sorozatban készülnek és rendkívül drágák.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról