Szerző: Bodnár Ádám

2006. november 10. 10:02

Szenved a nemzetközi piacokon a Lenovo

Továbbra is szenved a Lenovo, a kínai vállalat csak a fejlődő piacokon erős, a nemzetközi vizeken az ismeretlen márkanév miatt azonban a közeljövőben nem várható az eladások jelentős felfutása. Az IBM PC-gyártó részlegét bekebelező Lenovo jelenleg a világ harmadik legnagyobb PC-gyártója 7,8 százalékos piaci részesedéssel, azonban nagy az esélye annak, hogy az elképesztő növekedést produkáló Acer 2007-ben letaszítsa a dobogóról a céget. A tajvani Acer piaci részesedése 6 százalék volt a harmadik negyedévben.

[HWSW] Továbbra is szenved a Lenovo, a kínai vállalat csak a fejlődő piacokon erős, a nemzetközi vizeken az ismeretlen márkanév miatt azonban a közeljövőben nem várható az eladások jelentős felfutása. Az IBM PC-gyártó részlegét bekebelező Lenovo jelenleg a világ harmadik legnagyobb PC-gyártója 7,8 százalékos piaci részesedéssel, azonban nagy az esélye annak, hogy az elképesztő növekedést produkáló Acer 2007-ben letaszítsa a dobogóról a céget. A tajvani Acer piaci részesedése 6 százalék volt a harmadik negyedévben.

A legjobb otthon

A Lenovo a második pénzügyi negyedév során 3,7 milliárd dolláros bevételt és 38 milliós nettó nyereséget ért el, egy évvel korábban 3,6 milliárdos forgalmával és 45,1 milliós nyereségével. Elemzők átlagosan 43,1 milliós profitra számítottak. A profit csökkenésének oka, hogy a Lenovónak csökkentenie kellett árait, hogy versenyképes maradhasson a világpiacon a HP és a Dell által diktált kíméletlen árharcban. Jang Jüancsing, a Lenovo igazgatótanácsának elnöke szerint rövid távon nem várható, hogy a cég masszív nyereséget termeljen és reményét fejezte ki, hogy a befektetők türelmesek lesznek.

A Lenovo továbbra is kitűnően teljesít a világ egyik legerősebben növekedő piacán, Kínában, ahol az eladások a harmadik negyedévben 25 százalékkal nőttek: minden negyedik gépet a Lenovo szállította. A cég emellett jól szerepelt az indiai piacon is, ahol eladásai 19 százalékkal ugrottak meg, az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában azonban a gyenge márkanév és az erős árverseny miatt a Lenovo hátrányban van az olyan riválisokkal szemben mint a HP és a Dell.

Ketyeg az óra

Bill Amelio, a Delltől igazolt elnök-vezérigazgató a negyedéves eredmények kapcsán elmondta, hogy a vállalat erőssége a mérnöki tervezés és a minőség és ezekre támaszkodva a cég előbb-utóbb az USA-ban is erőre fog kapni (egy felmérés szerint az Apple és a Lenovo gyártja a legmegbízhatóbb PC-ket). A márkanév ismeretlenségén pedig szponzori megállapodásokkal igyekeznek segíteni a kínai cégnél, a Lenovo nemrég kötött szerződést az NBA-vel (amerikai profi kosárlandaliga), valamint a 2008-as pekingi olimpia informatikai szállítója is egyben.

A Lenovónál egyre hangosabban ketyeg az óra: a vállalat még három évig jogosult az IBM-től megkörökölt márkaneveket használni, ha ezalatt az idő alatt nem képes erős saját brandet felépíteni, alighanem örökre véget ér a játék számára a globális PC-piacon, kénytelen lesz visszahúzódni a Távol-Keletre. A cég helyzetét nehezíti, hogy az amerikai ügyfelek -- adatlopástól, kémkedéstől tartva -- láthatóan tartanak attól, hogy az USA-val politikailag szembenálló Kínából szerezzék be üzleti kritikus adataik feldolgozására, tárolására szolgáló gépeiket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról