Szerző: Ady Krisztián

2006. július 26. 14:18

Átláthatóbb lesz a Google AdWords hirdetési rendszer

Átláthatóbbá válik a hirdetők számára a Google AdWords hirdetési rendszere, a frissítést követően a hirdetők pontosan láthatják, hogy a hirdetésükre adott kattintások közül mennyit ítélt hamisnak, rosszindulatúnak, csalásnak a Google. Az AdWords rendszerben az átkattintások után kell fizetni a hirdetőknek, így ez az eddig hiányzó, elhallgatott paraméter nagyon fontos.

[HWSW] Átláthatóbbá válik a hirdetők számára a Google AdWords hirdetési rendszere, a frissítést követően a hirdetők pontosan láthatják, hogy a hirdetésükre adott kattintások közül mennyit ítélt hamisnak, rosszindulatúnak, csalásnak a Google. Az AdWords rendszerben az átkattintások után kell fizetni a hirdetőknek, így ez az eddig hiányzó, elhallgatott paraméter nagyon fontos.

Bővebb információ

A rendszer frissítését követően a hirdetők az év korábbi szakaszát érintő statisztikáikat is megtekinthetik, akár napokra lebontva. A felhasználók az összes regisztrált kattintás számra mellett láthatják, hogy mennyi valótlan kattintást érzékelt a Google rendszere, és ez az összes kattintás hány százalékát teszi ki. A Google elméletileg azért korlátozta az adatok hozzáférhetőségét, hogy ne lehessen visszafejteni a hamis kattintásokat érzékelő rendszer működési metódusait.

A hamis kattintások szándékosan és véletlenül is előfordulhatnak, szándékosan növelhetik egy adott weboldal bevételeit, illetve akár azt is lehetővé tennék, hogy egyes cégek, vállalatok "kiürítsék" riválisaik hirdetésre szánt büdzséjét. A hamisnak regisztrált, így a véletlen dupla kattintások után nem fizet a Google, és a hirdetőtől sem von le egy fillért sem.

Hamis kattintások

A Google szerint a rendszer jobb átláthatóságát a hirdetők kérték, akik eddig nem lehettek tisztában azzal, mitől védi meg őket a Google rendszere. A Google-től származó adatok hiányában az AdWords hirdetők csak becslésekre hagyatkozhattak, melyek szerint a hamis kattintások aránya jellemzően 14,1-14,6 százalék körül mozog, de esetenként előfordulhat 20 százalékos érték is. A Google megpróbál minden lehetséges manipuláló metódust kiszűrni rendszere segítségével, de ezekről -- értelemszerűen -- nem ad bővebb felvilágosítást.

A Google-t már jogi támadás is érte a hamis kattintások miatt, a Lane's Gifts tavaly azzal támadta meg a bíróságon a keresőóriást, hogy ilyen kattintások után is levont összegeket a hirdetők számlájáról. A Lane's Gifts ügye még folyamatban van.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról