Szerző: Bodnár Ádám

2005. január 26. 10:31

Csökkent az Electronic Arts forgalma és nyeresége

[HWSW] Noha az elmúlt karácsonyi szezon egyik slágerterméke volt a videojáték, a világ legnagyobb független játékszoftver-kiadója, az Electronic Arts mégis csökkenő bevétellel és nyereséggel volt kénytelen szembenézni a negyedik negyedévben. A vállalat emellett a pénzügyi év hátralevő részére vonatkozó előrejelzését is csökkentette.

A december 31-én véget ért harmadik pénzügyi negyedévben az EA 1,43 milliárd dollár bevétel mellett 375,1 millió dollár -- részvényenként 1,18 dollár -- profitot ért el. Egy évvel korábban a forgalom 3 százalékkal, a nyereség 4,4 százalékkal volt magasabb. A vállalat közölte, hogy a viszonylag gyenge eredmények oka, hogy a játékkonzolok az ünnepi szezonban sok helyen már hiánycikkek voltak, ami erősen éreztette a hatását a szoftvereladásokon is.

A március 31-én véget érő pénzügyi évre az EA 3,28-3,3 milliárd dollár közötti bevételt vár, a részvényenkénti nyereség pedig 1,82-1,87 dollár közé esik majd. Korábban a cég 1,84-2,04 dollár közötti részbényenkénti profitot jelzett előre. Warren Jenson pénzügyi igazgató elmondta, a némileg csökkentett várakozás oka, hogy az EA úgy határozott, két nagyszabású játékát a most is tartó negyedik pénzügyi negyedév helyett csak a követező év első negyedévében dobja piacra.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról