Szerző: Bodnár Ádám

2005. január 18. 13:36

Az Electronic Arts a világ legnagyobb szórakoztató vállalata kíván lenni

[BBC] Nagyratörő álmokat dédelget az Electronic Arts, a játékszoftver-kiadó pár éven belül a világ legnagyobb szórakoztató vállalatává kíván válni, megelőzve a filmstúdiókat és tévécsatornákat is. Az EA azonban nem kíván mozifilmek vagy tévéműsorok készítésébe fogni, kizárólag azzal foglalkozik majd, amivel eddig: játékok fejlesztésével és kiadásával.

[BBC] Nagyratörő álmokat dédelget az Electronic Arts, a játékszoftver-kiadó pár éven belül a világ legnagyobb szórakoztató vállalatává kíván válni, megelőzve a filmstúdiókat és tévécsatornákat is. Az EA azonban nem kíván mozifilmek vagy tévéműsorok készítésébe fogni, kizárólag azzal foglalkozik majd, amivel eddig: játékok fejlesztésével és kiadásával.

Az Electronic Arts a legutóbbi pénzügyi évében 3,2 milliárd dollár forgalmat bonyolított, ezt a cég 2009-re meg szeretné duplázni. A látványos pénzügyi célt a játékipar robbanásának hátszelével kívánja elérni a vállalat. Az EA számára a végső cél, hogy olyan cégekkel versenyezzen, mint a Disney, bár azt még a vezetők is elismerik, hogy ez nem a közeljövőben lesz. A Disney a legutóbbi évben közel 30 milliárd dollár bevételt termelt.

Sikergyár

Az EA a világ legnagyobb független játékszoftver-kiadójaként 2004-ben összesen 27 olyan programot adott ki, amely egymilliónál is nagyobb példányszámban fogyott. Ma már senki sem vitatja, hogy jól csengő név vagy filmes háttér nélkül igen nehéz egy játékot eladni, az EA azonban bővelkedik ilyenekben, hiszen a cég kezében van több népszerű sportjáték kiadásának joga, emellett olyan filmekből készíthet játékokat, mint a Harry Potter, a James Bond, vagy a Gyűrűk ura sorozat. Az EA a kiadója minden idők legsikeresebb PC-s játékának, a Simsnek is, a jól hangzó nevű EA-sorozatok között pedig olyanok találhatók, mint a Command and Conquer, a Medal of Honor, a Battlefield, és az Ultima.

A hétköznapi embereket többféleképp lehet közel hozni a videojátékokhoz. Az egyik mód, ha a felhasználók olyan hősök bőrébe bújhatnak, akikkel a valóságban is cserélnének, legyen az egy sportoló, vagy akár más híresség. Az EA a közeljövőben nagyobb figyelmet kíván fordítani a hírességekkel való együttműködésre. "Mindenki játszani akar majd, ha a kedvenceik, mint Robbie Williams vagy Christina Aguilera benne van a programban" -- mondta Jan Bolz, a vállalat európai marketing-igazgatója.


Medel of Honor: Allied Assault

Egyre több játékos

Az EA azon dolgozik, hogy a játékok -- hasonlóan a zenéhez vagy a filmekhez -- nagyobb szerepet kapjanak az emberek hétköznapi életében. A cég egyik terve, hogy a népszerű Sims játék alapjaira épülve egy televíziós valóságshowt indítson, ahol a szereplők cselekedeteit a nézők szavazással dönthetnék el. Az EA emellett egy jelentős díjkiosztó gála ötletén is töri a fejét, ahol a filmek és zenék mellett a játékokat is díjaznák.

Fontos, hogy a játékok ma már közel sem csak a gyerekek szórakoztatására szolgálnak, egyre több a felnőtt vásárló. Florin elmondása szerint az EA szoftvereinek több mint felét felnőttek veszik és felnőttek is játszanak velük. A vállalat számára az jelenti a legnagyobb kíhívást, hogy ne csak a fiatal felnőttek, hanem a 30-40 évesek is játsszanak.

Gerhard Florin, az EA európai részlegének vezetője szerint az újabb és újabb hardverek képességeit kihasználva a játékok egyre szélesebb közönséget érhetnek el. "Egyre több embert ültethetünk a játékok elé, mert egyre több érzelem lesz bennük" -- mondta Florin. "A PS3 vagy az Xbox 2 esetében a főhős akár 30-50 ezer poligonból is állhat. [...] A megnövekedett teljesítmény lehetővé teszi, hogy a 'Nemo nyomában' videojáték teljesen úgy nézzen ki, mint a mozifilm, ugyanakkor interaktív legyen."


Részlet a 'Nemo nyomában' filmből (Disney/Pixar)

Florin szerint a videojáték-piac robbanása olyan dolog, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Ma már az új játékok megjelenésekor ugyanolyan sorok kígyóznak a boltok előtt, mint egy-egy sikerfilm bemutatóján. A tavalyi évben a legnagyobb hétvégi nyitóbevételt a Halo 2 konzoljáték érte el, a bemutatását követő hétvégén nagyobb forgalmat generált, mint akármelyik mozifilm.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról