Szerző: Bodnár Ádám

2004. november 25. 14:42

Hamarosan indul Magyarország legnagyobb online kutatása

A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. (NRC) és a TNS készít el a hazai online médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Az elmúlt évben az online hirdetési piac 40 százalékos növekedést ért el, így a 2004-es évben várhatóan 3,5-,3,7 milliárdos szeletet hasít ki a teljes reklámtortából. Ahogy növekszik az online hirdetésekre fordított médiabüdzsé, a hirdetők egyre inkább elvárják, hogy az ügynökségek a pályázatuk alátámasztásához kutatási adatokat is mellékeljenek. A Visitor Media Research Magyarország legnagyobb online felmérése, melynek fő célja, hogy a hirdetők és az ügynökségek számára összehasonlíthatóvá tegye a különböző honlapok látogatói összetételét, illetve többek közt válasz ad arra a kérdésre is, hogy milyen reklámozási technikák a leghatékonyabbak egy adott célcsoport eléréshez.

Magyarország legnagyobb online médiavásárló ügynökségei -- az OMD, a Kirowski és a MindShare Digital -- egy hároméves stratégiai együttműködési megállapodás keretei között elkötelezték magukat, hogy a jövő évi kutatási adatokat felhasználják majd saját médiatervezésükben. "Célunk, hogy az online médiapiacot közösen építsük, és elérjük, hogy egyre többen hirdessenek az interneten. Reméljük, hogy a VMR online médiakutatás csak az első lépést jelenti, és az elkövetkező években további online kutatási szolgáltatások bevezetésében tudunk majd együtt dolgozni" -- mondta Klenovszki János, az NRC ügyvezetője.

A hagyományos kutatással megalapozott online médiakutatás során a honlapok üzemeltetői is hiteles képet kapnak az internetezők látogatási szokásairól, online reklám attitűdjéről, médiahasználati szokásairól, státuszáról, online vásárlási szokásairól, számítástechnikai jártasságáról, internethasználatáról és érdeklődési köréről, valamint demográfiai jellemzőiről. A tavalyi évben több mint 90 honlap neve jelent meg a kérdőívben, 2005-re pedig az előző évi résztvevők közel 90 százaléka jelezte, hogy újra részt kíván venni a VMR látogatói médiakutatásban. A VMR 2005 első adatfelvétele februárban, míg a második szeptemberben indul.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról