Szerző: Ady Krisztián

2004. november 16. 11:19

Egyre ravaszabbak a kéretlen levélküldők, a spammerek

[HWSW] A Clearswift közzétette legújabb Spam Index felmérésének eredményeit. A kéretlen levelek tartalmát elemző felmérés szerint a levélszemét-küldők egyre ravaszabbak, egyre jobban ismerik az e-mail felhasználók érzékeny pontjait, amelyeket ki is használnak áruik terjesztésére.

Októberben a virtuális piac új szereplője a Rolex órát hirdető spam volt, amely a kéretlen levelek több mint öt százalékát tette ki. Nem kétséges azonban, hogy ezek a termékek hamisítványok. Még maguk a spammerek is úgy tartják, hogy a szoftverkalózkodás kevésbé elfogadható, mint egyéb termékek hamisítása, ezért a levélszemetet küldők mostanában olyan szlogenekkel hirdetik hamisított szoftvereiket, mint a "Soha ne használjon illegális irodai szoftvereket!", vagy a "Feltört Microsoft Office szoftvert használni illegális!".

A reklámlevelek egy másik csoportja arra alapoz, hogy az emberek ritkán utasítják vissza az ingyenes ajánlatokat. Ezek a levelek drága ajándékokat, például televíziót vagy noteszgépet kínálnak egy felmérés kitöltéséért cserébe. Az apró betűs szövegből azonban mindig kiderül, hogy ezek a levelek egy "társvállalattól" érkeznek, amely megnehezíti a küldő személyének kiderítését, és megakadályozza a jogi lépéseket.

Veszélyes időszak a karácsony

A közelgő karácsony a levélszemét-küldőknek a legkecsegtetőbb időszak. A Clearswift előrejelzései szerint ebben az időszakban megnő az olyan levelek száma, amelyek arra buzdítanak, hogy ajándékokat vásároljunk szeretteinknek.

Az utóbbi két évben megjelentek olyan rossz szándékú felhasználók, akik elektronikus képeslapok segítségével juttatnak el trójai programokat a számítógépekre. A dolgozók kevésbé elővigyázatosak az ünnepek közeledtével, ezért a vállalatoknak tanácsos figyelmeztetniük munkatársaikat, hogy ne csökkentsék a védelmet.

Még mindig a Citibank a favorit

A adathalászatot alkalmazó csalás még mindig a legszembetűnőbb módja az emberi hiszékenység kihasználásának. A Gartner elemzőcég tanulmánya szerint még mindig a Citibank a legnagyobb áldozat. A "csalások" kategóriába tartozó levelek csaknem 50 százaléka tüntette fel magát az amerikai bankóriástól származónak.

Az internetes bankmegoldások elterjedésével az adathalászatot alkalmazó csalások egyre hatékonyabban használják ki a kezdő online banki felhasználók tapasztalatlanságát. Az elmúlt héten az egyik hazai bank, az OTP is figyelmeztetést adott közzé a vállalat weboldalát hamisító adathalászok kapcsán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról