Szerző: Ady Krisztián

2004. november 10. 17:12

Játékháború: minden idők legnagyobb nyitóbevételét produkálta a Halo 2

[HWSW] Újabb fejezetet nyitott a szórakoztatóipar történetében a Bungie által fejlesztett és a Microsoft által kiadott, tegnap óta kapható Halo 2 játék: a szoftvernek egyetlen nap alatt sikerült leköröznie az alig 5 napig abszolút csúcstartó Grand Theft Auto: San Adreas PlayStation 2 játék eladási adatait és felülmúlni a legsikeresebb mozifilmeket is. A Halo 2 az első napon 125 millió dollár, körülbelül 25 milliárd forint bevételt produkált, melynek nagy része (78 millió dollár) az előrendelések révén folyt be a kiadó Microsoft kasszájába.

2,38 millió eladott játék

Az eddigi csúcstartó a Pókember mozifilm volt, mely három nap alatt 114 millió dollár bevételt ért el. A játékot tegnap kezdték el forgalmazni, s már a hivatalos megjelenés előtt 6 órával hosszú sorok alakultak ki az üzletek előtt. A Halo második része két változatban kapható, az alapváltozat 49,99 dollárba (körülbelül tízezer forintba), míg a gyűjtődobozos verzió 54,99 dollárba kerül. Egyetlen nap alatt 2,38 millió Halo 2 példány talált gazdára.

A Halo név népszerűségére jellemző, hogy a Combat Evolved alcímet viselő első rész a mai napig a legjobb eladási adatokat produkálta az Xbox konzolra megjelent játékok közül, a játékból két év alatt mintegy 5 millió darabot értékesítettek.

A folytatás története ezért ott kezdődik, ahol az előző résznek vége szakadt, azaz ismét Master Chiefet kell irányítanunk. A sztori szerint a Covenant sereg megkezdi a Föld ostromlását, így a tét nem más, mint az emberi faj fennmaradása. Főhősünk -- hasonlóan az első részhez -- ismét képes lesz különböző járműveket vezetni, illetve a fegyverarzenálja is bővülni fog.

Új grafikus motor

A folytatáshoz már egy teljesen új grafikus motort készített a Bungie, mely képes szinte maximálisan kihasználni az Xbox hardverét. A grafika területén megnyíló új lehetőségeknek köszönhetően már sokkal részletesebb környezetben, aprólékosan kidolgozott helyszíneken fordulhatunk meg, ahol a berendezési tárgyakat le is rombolhatjuk. Az élethű látvány megjelenítésében nagy szerepe lesz a fény-árnyék hatásoknak, melyeket igen nagy figyelemmel alkottak meg a programozók és grafikusok.

A Halo 2 fejlesztői nagy hangsúlyt fektettek a többjátékos módokra. A Combat Evolveddel szemben újdonságnak számító Xbox Live! szolgáltatás mellett a helyi hálózaton keresztül összekötött gépeken is játszhatunk. A redmondi óriáscég előrejelzése szerint a program megjelenése után nagy mértékben fog megnövekedni a Live! szervereinek a forgalma, a túlterheléses problémák megelőzése érdekében már most kibővítették a kiszolgáló gépparkot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról