Mellékleteink: Unix / Linux | Gamekapocs
Keres

Friss kommentek

Legfrissebb | vállalati it | digitális otthon | high-tech | eco@tech | web | média & telekom

A DRAM-piacon kihívásokkal küszködő japán Elpida 2013-ban állna elő saját memrisztor-alapú memóriájával. A cég a héten jelentette be az első működő prototípus elkészültét és a Sharppal együttműködve indítaná be a tömeggyártást.
már 113 komment - olvasd el mindet, vagy szólj hozzá!
Sparow2:

Idézés: bogdan - Dátum: 2012. 02. 09. 08:22

azokra gondoltam, csakhogy azok nem az IO portokon keresztul erhetoek el, hanem a CPU kozvetlenul cimzi oket. az IO porok azok, amelyek ezeket a vezerloket kapcsoljak ossze a IO eszkozokkel, nem?
De, tipikusan portokon át érhetőek el, pl. IDE vezérlők első portjai a 0x1f0 és 0x170, ha jól emlékszem.
Létezik memory mapped I/O is, amikor egy adott portot leképznek a memóriába, és egy memóriautasítással lehet elérni; vagy létzeik olyan is, hogy az eszközön lévő memóriát leképezik a CPU címtartományába, pl. videokártyáknál.

Idézés: bogdan - Dátum: 2012. 02. 09. 08:22

Te kozvetlen eleresrol beszeltel! cimzest nem emlitettel..
Pedig úgy emlékszem, írtam is, bár bizonyára nem minden alkalommal, hogy a CPU bármelyik tárolórekeszt meg tudja címezni gépi utasítással.
De lehet, hogy a címzés mégsem számít, és a regiszterek is az operatív tároló részei, meg a CPU cache is. Az eredeti kérdésen nem oszt, nem szoroz.

Idézés: bogdan - Dátum: 2012. 02. 09. 08:22

nem, a kerdes az, hogy mi a kulonbseg az operativ tar es a hattertar kozott. ezek utan tudunk a masodik kerdesrol is beszelni.
Nézz utána valamelyik híres könyvedben.
Primary storage és secondary storage.

Idézés: bogdan - Dátum: 2012. 02. 09. 08:22


nem folyamatokhoz, hanem folyamathoz. egy szem folyamathoz. es ezt mar megbeszeltuk, ez az emulacio lenyege. (ahogy egy csomo mast is lehet emulalni.) de a tobbi folyamat nem IPC-n keresztul kapja meg ettol a folyamattol az adatokat, hanem file-kezelo rendszerhivasokon keresztul. eppen ezert a tobbi folyamat szamara ez egy hattertar.
Miért egy szem folyamathoz? Több folyamatból is állhat a filekezelő, és mind hozzáférhet párhuzamosan, nem kötelező egy folyamatnak lennie.

Egyébként minden folyamat adataival így van: egyedül egy folyamat fér hozzájuk (ha nincs megosztva több között), a többi folyamat számára nem elérhetőek. Mégsem háttértár az adott folyamat memóriaterülete a többi folyamat szempontjából. [b]Egyébként sem folyamatok szempontjából van megszabva, hogy valami háttértár-e vagy nem, hanem a hardver szempontjából. Egy kikapcsolt számítógépen egyetlen futó folyamat nélkül megvan, hogy mi a háttértár, mi az operatív tár.[/b]

Egyébként meg nem kell folyamatokba belemenni, csak felesleges bonyolítás: csak az számít, hogy amikor a CPU eléri az adott memóriát, akkor el tudja-e érni közvetlenül.

Idézés: bogdan - Dátum: 2012. 02. 09. 08:22

a modalitast. irtam, nem?
Igen, csak nem értettem, hogy miért.
Fél mondatok idepöttyintesz, aztán még te sem érted, hogy mit akarsz vele mondani.
#111, ma, 12:27
NancsiBacsi:
@philcsy: Ciklusváltozó. Fizikailag ugyanazon a memóriacímen van, és elég gyorsan tud pörögni felfelé. És nem is kell pár milliárdszor, mert pár millió is elég neki.
#112, ma, 13:53
Sparow2:

Idézés: NancsiBacsi - Dátum: 2012. 02. 09. 13:53

@philcsy: Ciklusváltozó. Fizikailag ugyanazon a memóriacímen van, és elég gyorsan tud pörögni felfelé. És nem is kell pár milliárdszor, mert pár millió is elég neki.
Azt ércsük mi is, hogy ha 1 mp alatt tönkremegy az egész, akkor szarra se lesz jó
Rz még csak egy prototípus. Vagy lesz belőle valami, és esetleg oda is eljut, hogy működik és tömegtermelik. Vagy megy a kukába az egész, mint sok más fejlesztés.
#113, ma, 14:22
Forradalom jöhet a kis méretű, de nagy felbontású kijelzők piacán. Az Apple által a szem által még érzékelhetőnek nevezett felbontás sokszorosát képes egy kijelzőbe zsúfolni a francia MicroOLED cég. Az iPhone 4S kijelzője 330 ppi-s (pixel per inch), ez 5374.
már 19 komment - olvasd el mindet, vagy szólj hozzá!
LCoder:
Igazából mobilra vagy tabletre nem sok értelmét látom. Erre a meglévő technológia több mint elég. Viszont egy ilyennel már lehetne normális virtuális valóság szemüveget csinálni, ami tényleg megváltoztathatná a számítástechnikát. Mert valljuk be, az hogy most PC-n egerészel, vagy a tableten az ujjaddal maszatolsz, annyira nem nagy különbség - plusz a tabletnek van egy rakás árnyoldala, Pl. szövegbevitelnél. De egy normális felbontású 3D-s virtuális szemüveg merőben más élményt biztosítana - pláne, ha valahogy azt is megoldanák hogy a távol lévő dolgok valóban távol legyenek - azaz a szem pozíciójából kiszámolnák a nézett pont helyét, és ehhez képest egy változtatható fókuszú lencsével korrigálnák a "távolságot". Így nem fájdulna meg tőle senkinek a feje.
#17, 2012. február 01. 07:30
NancsiBacsi:
@LCoder: "Mert valljuk be, az hogy most PC-n egerészel, vagy a tableten az ujjaddal maszatolsz, annyira nem nagy különbség"
De, baromi nagy a különbség. Egyrészt pontosságban a tablet minimum 10x rosszabb a PC-nél (mondjuk ez nagyobb felbontással sem változna), másrészt nincs rajta pointer, hogy ténylegesen lássam hogy hová is kattintok.
A jövőbeli felhasználásban szerintem jól látod a helyzetet.
#18, 2012. február 02. 06:18
Bástya elvtárs:
@NancsiBacsi: köss egeret a tabletre oszt öröm e bódottá.
Almás lúzereket meg nem basztatni, mer" megsértődök
#19, 2012. február 02. 16:36
A 2011-re százmagos processzort ígérő Tilera megkezdte a Tile-GX termékcsalád első két tagjának szállítását. A cég mai közleménye szerint a 16 és 36 magos lapkák és tesztrendszerek már úton vannak az első megrendelőkhöz.
már 17 komment - olvasd el mindet, vagy szólj hozzá!
Supra_III:
Makula:
Jah, a reggeli jó ötlet, attól átmegy a vér az ember fejéből Szóval nyugi!
Persze, maffia, csakhogy az intel féllábú óriás, és vannak még mellette még más maffiák is - akik esetleg pont ezt felhasználva lépnének be erre a piacra.

De ez csak egy elképzelés volt, hogy így is lehetne... Mint írtam, ez már súrolja a fantázia határát.
#15, 2012. január 31. 10:08
Ytse:
@philcsy: "The Tile Processor ISA does not include floating point operations. As such, compilers for languages that use floating point data types should implement floating point operations as software library calls." http://www.tilera.com/scm/docs/UG213-ABI.pdf

Szóval nincs FPU-ja gyakorlatilag, a lebegőpontos teljesítménye az azopi által említett "konkurensekhez" (Knights *, stb) egy vicc.

#16, 2012. január 31. 10:10
philcsy:
@Bodnár Ádám: Hoppá! Ez újdonság. Ezt valahogy nem reklámozzák.
#17, 2012. január 31. 17:44
Az Intel még az idén több új Xeont dob piacra, amelyeket kimondottan kis méretű és energiatakarékos "mikroszerverekbe" szán. Jövőre Atom-alapú szerverprocesszorok is várhatók a vállalattól.
már 6 komment - olvasd el mindet, vagy szólj hozzá!
prygme:
hát igen, érzik az Intelnél is, jön az ARM. szerverekbe is.
#4, 2011. március 16. 18:33
Leni:
@lgb: Nagyon igaz, mennyi ilyen van nalunk is... Napi 1 tranzakcioert tartunk fenn gepekert, azert mert csak...eloiras a kulon vas..
#5, 2011. március 16. 19:07
Les10:
A szerver.hu már kínál ilyen Xeon processzoros komplett Microszervert:
http://www.szerver.hu/intel-szerver/intel-microserver-sandy-bridge
#6, 2012. január 31. 14:31
Menetrend szerint, két hónappal az előző verziót követve megérkezett a Linux kernel 3.2-es változata, amely számos módosítást tartalmaz.
már 82 komment - olvasd el mindet, vagy szólj hozzá!
avman:
tuti, h nincs. nem is hirdette, csak betolta a prohardveres microserver topikba, h megint kibelezett párat. én vittem el az utolsó előtti előttit, pár nap alatt elfogyott neki.
mondtam neki, h tolja fel hwsw-re is, de azt mondta, megint hamar elkapkodják.
ő lenne egyébként.
http://hardverapro.hu/tag/zolib80.html
én esetleg ha majd kijön a 2,3 ghz-es verzió akkor cserélném le, és lenne a jelenlegi tartalék, a tartalék meg menne áruba. persze ehhez az kell, h legyen egyszer majd bontott jó árban.
#80, 2012. január 27. 12:55
attila9988:
@Raynes: Melyik verzió volt? Kíváncsi vagyok. Csinálok egy tiszta virtuális gépes telepítést és megnézem neked.
#81, 2012. január 27. 12:55
xclusiv:

Idézés: avman - Dátum: 2012. 01. 27. 12:55

tuti, h nincs. nem is hirdette, csak betolta a prohardveres microserver topikba, h megint kibelezett párat. én vittem el az utolsó előtti előttit, pár nap alatt elfogyott neki.
mondtam neki, h tolja fel hwsw-re is, de azt mondta, megint hamar elkapkodják.
ő lenne egyébként.
http://hardverapro.hu/tag/zolib80.html
Kösz, bookmarked
#82, 2012. január 27. 16:51
A tuningprocesszorokra a jövőben kiterjesztett garanciát is kínál az Intel, így a specifikációkon kívül üzemeltetett lapját is cserélik. A biztosítás számos megkötéssel rendelkezik, igénybe vételéért pedig fizetni is kell.
már 12 komment - olvasd el mindet, vagy szólj hozzá!
Sparow2:

Idézés: sz.attila - Dátum: 2012. 01. 24. 11:50

Ha megmegy a procim tuning közben beviszem és kicseréli a nagyker, soha nem tudják meg mitől történt és nem adok az Intelnek 1 dollárt sem + ba, az más kérdés hogy nem veszek tolluk procit.
Pedig találni olyan cikkeket a neten, hogy i5 vagy i7 CPU lábai megégtek tuning közben.
Ha égett cuccot viszel vissza, akkor alapban nem jár garancia. Így meg mégis jár.
#10, 2012. január 27. 10:06
Sparow2:

Idézés: Raynes - Dátum: 2012. 01. 26. 07:55

Ma már nem éri meg húzni a procikat. Alapon is elég erősek és megfizethetők.
Az érheti meg, hogy 2 mag helyett 3-4 legyen, de az meg nem az Intel vonalon van.
#11, 2012. január 27. 10:07
Raynes:

Idézés: Sparow2 - Dátum: 2012. 01. 27. 10:07

Az érheti meg, hogy 2 mag helyett 3-4 legyen, de az meg nem az Intel vonalon van.
Az is inkább modding, mint tuning. Egy ideje a hw a sw előtt jár. Nagyon ritka, ha csak egy pici plusz hiányzik.
#12, 2012. január 27. 10:42
A Synergy Moon nevű csapat olyan holdjáró robotokkal nevezett a Google Lunar X-Prize versenyére, amkiben az NVIDIA két hónappal ezelőtt elrajtolt mobil rendszerchipje dolgozik. Az önállóan tevékenykedő gépekhez alacsony fogyasztása, kis mérete és ehhez mérten jó számítási teljesítménye miatt választották a Tegra 3-at a kutatók.
már 21 komment - olvasd el mindet, vagy szólj hozzá!
Sparow2:

Idézés: lgb - Dátum: 2012. 01. 11. 16:21

Hmm, ez fura. Eddig mindig az volt a mondas, hogy urbe kuldott eszkozokon soha sem az aktualis "ujdonsag" van, hanem pont ellenkezoleg: laikus szamara szinte mosolygasra keszteto dolgok vannak. Ennek oka ugye az, hogy azok alaposan tesztelt, az evek soran mar bizonyitott dolgok, ahol nagyobb valoszinuseggel jottek mar ki a hibak (es remelhetoleg azok javitva is lettek), mint egy viszonylag uj konstrukcion.

Na persze a fenti "mosolygasra keszteto" jelzot is meg kell am fontolni: lehet, hogy teljesitmenyben ezek nem a legujabb dolgok, amde nem is "mezei" tomegtermekekrol van szo, hanem extrem korulmenyekhez tervezett dolgokrol: ha jol remlik, a Spirit es az Opportunity roverekben pl RAD6000 van (20MHz orajellel), de "raditation hardened" (jelentsen ez barmit: nincs otletem, hogy ez implementacioban hogy is jelentkezik) verzio, es olyan 200ezer dollar darabja ... Szep.

Ehhez kepest erdekes ez a hir szamomra, bar mivel ez X-Prize, eleve korlatos lehet a koltsegvetes, es nem is feltetlen a hosszu hibamentes mukodesi ido a cel, hanem hogy eljusson oda, es a Lunar X-Prize felteteli altal megszabott dolgokat megcsinalja, oszt" csokolom.
500 métert kell mennie. Annyira csak nem bugosak az új csipek, hogy azt ne bírná ki. Te pl. otthon a modern processzorodat 5 percenként reseteled, mert tele van buggal???

(Ahol fontos, hogy hiba esetén se álljon le örökre a kütyü, ott szoktak tenni rá egy kb. 100-as szög bonyolultságával vetekedő watchdog áramkört, ami hiba esetén resetel.)
#19, 2012. január 15. 13:49
Sparow2:

Idézés: Jahno - Dátum: 2012. 01. 12. 17:05

Bár kinek mi a nagy.
Nekem a dákóm
#20, 2012. január 15. 13:50
Sparow2:

Idézés: map - Dátum: 2012. 01. 12. 17:57

@Jahno: na de ez a Masat, nem a puli És nem is lunar prize, és nem is holdjáró
Nem Moszkvában, hanem Szentpéterváron, nem Zsigulikat, hanem Moszkvicsokat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak ...
De a többi stimmel
#21, 2012. január 15. 13:51
Új GPU-architektúrával jelentkezett az Imagination Technologies, amelynek grafikus vezérlői számos mobil chipben teljesítenek szolgálatot. A PowerVR Series 6 a vállalat ígérete szerint az asztali gépekbe és notebookokba szerelt, DirectX 11.1 gyorsítást támogató GPU-kkal egyenrangú képességeket vezet be a mobil világba.
már 4 komment - olvasd el mindet, vagy szólj hozzá!
Makula:
@kockulat: Majd az áraik megmutatják a megjelenéskor.
#2, 2012. január 13. 12:20
Abu85:
@kockulat: Nem mondták, hogy milyen MP konfigurációban. Szerintem ez is lesz minimum MP16-ig skálázódó.
#3, 2012. január 13. 12:45
kockulat:
Ja értem, apróbetű, AKÁR teraflops is lehet*
#4, 2012. január 13. 12:49
A Consumer Electronics Show-n az Intel fellebbentette a fátylat okostelefonokba és tabletekbe szánt rendszerchipjéről, amelyet korábban Medfield kódnéven fejlesztettek. A vállalat két partnert is magához édesgetett, még idén jönnek az első Intel-alapú Motorola és Lenovo mobilok.
már 46 komment - olvasd el mindet, vagy szólj hozzá!
Seregély:
Szerintem mindenképpen van jövője az Intelnek mobil fronton. Ami még szerintem érdekes az esettel kapcsolatban, az az Android gyors reagálása. Ahogy a PC-s világban a Windows sikerének egyik kulcsa volt, hogy millióféle hardware-n futott, most úgy tűnik, ezt a sokféleséget az Android tudja a javára fordítani, így rengeteg különféle eszközön futhat. Az iOS, WinPhone gyakorlatilag hardverhez kötött. Az MS, azt hiszem, megint le fog maradni egy lépéssel.
#44, 2012. január 12. 04:07
Seregély:
Hát ez gáz, elnézést. Nem tudom mitől ment ennyiszer el a hozzászólásom.
#45, 2012. január 12. 04:08
kockulat:
Nem gond, én mind a 17-et elolvastam
#46, 2012. január 12. 11:03